Vad är ett kundkonto?
Ett kundkonto är det specifika konto som representerar ert företag. Det är här som uppgifter som t.ex. kontaktpersoner och faktureringsuppgifter samlas. Man kan i efterhand lägga till flera olika faktureringsadresser (både e-post och vanlig faktureringsadress). När man sedan skapar flera olika abonnemang, kan man alltså välja vilken faktureringsuppgift som ska gälla för vilket abonnemang.
Vad är då ett abonnemang?
Ett abonnemang är det som skall hantera dina anläggningar, accesser samt användare. Om man är fastighetsägare vill man troligtvis skapa ett abonnemang per fastighet (exempel: Mastodonten@Slottsfastigheter). I andra fall kanske man väljer att skapa ett abonnemang per affärsområde (exempel: Göteborg Östra@Finakontor). Det är värt att lägga lite tid och tanke på vilka och hur många abonnemang man vill ha, beroende på hur ens verksamhet ser ut. Det är dock värt att tänka på att:
- man kan skapa flera faktureringsuppgifter och välja vilken faktureringsadress som ska gälla för vilket abonnemang
- tillgångar (dörrar) kan delas mellan de olika abonnemangen. Exempelvis kan en tillgång som tillhör Göteborg Östra@Finakontor delas med Uddevalla@Finakontor och alltså administreras även direkt i Uddevalla@Finakontor.
Hur hänger dessa då ihop?
Namnen på ens abonnemang är alltså en sammanslagning av namnet på abonnemanget samt namnet på kontot. Med andra ord, om ens kundkonto heter "Slottsfastigheter" och man sedan skapar ett abonnemang som heter "Ripan08" blir alltså abonnemangsnamnet således "Ripan08@Slottsfastigheter".