Bjuda in användare (enkel)

Bjuda in användare (enkel)

Som standard är du ”Organization administrator”, vilket ger dig rättighet att tilldela dig själv övriga roller. Klicka på ”Användare” i menyn och klicka sedan på ditt namn. Kryssa i samtliga roller, och klicka sedan spara.

Därefter är det dags att börja bjuda in användare till att använda Accessy. Börja med att klicka ”Accessgrupp” i menyn för att skapa en grupp med access till dörrar (vi kommer till själva användare längre ned).

Förmodligen vill ni till en början ha en allmän grupp för att ge samtliga användare access. Förslagsvis använder man tidsbegränsningen "Interval", sätter "Startdatum" till dagens datum och kryssar i "Inget slutdatum".

Efter att accessgruppen är skapad, klicka på "Lägg till" under "Tillgångar", klicka i de dörrar ni anser att ni behöver, och tryck sedan "Spara".

Nu är det dags att på riktigt börja bjuda in användare. Klicka på ”Användare” i meny. Klicka på "Lägg till" under "Inbjudningar". Ange nu de mobilnummer (d.v.s. användare) som ni vill bjuda in. Tänk på att numret ska vara inklusive landskod (t.ex. +46701234567).

Lägg till flera nummer efter behov. Om man vill, kan man även skicka med ett kort meddelande. Klicka sedan i den accessgrupp ni precis skapade och klicka därefter ”Skicka”.

Nu är det klart! Inbjudna användare kommer att få ett SMS alternativt en notis i mobilen med instruktioner.






    • Related Articles

    • Bjuda in användare (kort och enkel)

      Denna artikel beskriver kort och enkelt hur man bjuder in nya användare och samtidigt ger dem access. Vi förutsätter här att det redan finns lämpliga s.k. accessgrupper att använda sig av. 1. Gå till "Användare" i huvudmenyn: 2. Klicka sedan på ...
    • Bjuda in användare (detaljerad)

      För att kunna bjuda in och administrera användare i en organisation behöver man inneha rollen Organisationsadministratör. För att kunna tilldela access till användare behöver man därtill ha rollen Delegator. Bjud in användare via Admin-portalen Om ...
    • Ge användare access

      Allmänt om access Access, eller tillträde, kan ges för alla medlemmar i er organisation. Detta gäller för egna tillgångar (dörrar) men även för andra tillgångar som andra organisationer har publicerat till er. Om ni vill att en annan användare, som ...
    • Accessgrupper

      Allmänt om accessgrupper En accessgrupp är en samling av tillgångar som man kan ge användare access till. I sin enklaste form kan en accessgrupp t.ex. bestå av ett konferensrum (tillgång) för vilket en eller flera användare kan ges access. I en mer ...
    • Skapa kundkonto

      Vad är ett kundkonto? Ett kundkonto är det specifika konto som representerar ert företag. Det är här som uppgifter som t.ex. kontaktpersoner och faktureringsuppgifter samlas. Man kan i efterhand lägga till flera olika faktureringsadresser (både ...