Allmänt om administratörer
Som administratör kan du lägga till och ta bort användare i abonnemanget samt tilldela eller ta bort accesser. Vidare kan man även redigera namn på tillgångar.
För att göra en användare till administratör, klicka på "Användare" och sedan "Användarlista". Klicka nu på personen det gäller. Därefter klickar du i de "Administratörsområden" du vill att personen ska ha. Glöm inte att trycka på "Spara"!
Om personen inte redan finns som användare i ert abonnemang, behöver du först bjuda in personen.
Allmänt om administratörsområden
Accessy har ett par olika administratörsområden som man kan inneha. Dessa styr vad man som administratör har rätt att göra. I dagsläget finns följande områden:
Abonnemang - avsedd att hantera abonnemangsrelaterad konfiguration. Detta område får hantera:
• Abonnemangets inställningar
• Användare i abonnemanget
• Medlemskapsansökningar
• Delegationsförtroende

OBS! Området "Abonnemang" innehar rättighet att tilldela samtliga övriga roller, även till sig själv.
Tillgångar - avsedd att hantera konfiguration av tillgångar. Denna roll får hantera:
• Abonnemangets tillgångar
• Dela ut (publicera) tillgångar till andra abonnemang
Enheter - främst avsedd för installatören som behöver hantera integrationer och uppkopplade enheter. Denna roll får hantera:
• Enheter
• Device provider (Integrationsmodul)
• Device provider type (Mall för integrationsmodul)
Delegering - ger rätt att:
- Tilldela access till användare i sitt egna abonnemang - gäller både egna tillgångar samt tillgångar som andra organisationer har gett er rätt att hantera
- Hantera ansökan om access för abonnemangets tillgångar
- Hantera accessgrupper
- Se vem som har access till en tillgång
- Se passage-historik för en tillgång (d.v.s. vem som har använt access och när)
- Visa utställda gästaccesser
Saknar du någon roll är det din organisationsadministratör som du bör vända dig till. Som organisationsadministratör kan man tilldela övriga roller till både sig själv och andra tilltänkta administratörer. Läs mer nedan.